Ung trening – et fysisk aktivitetstilbud til ungdom 13-17 år

Mandag 4. september setter skolehelsetjenesten i Vestre Toten i gang et lavterskel aktivitetstilbud til ungdommer.

Hva er Ung trening?

Plakat for tilbudet Ung trening - Klikk for stort bildeUng trening er et samlingspunkt for ungdommer i alderen 13-17 år. Det blir fokus på varierte aktiviteter og at trening skal være sosialt og gøy. De som deltar skal lære litt om seg selv, og de skal lære å ta vare på egen helse. Dette er et forebyggende og helsefremmende tilbud til ungdom i Vestre Toten kommune.

Målgruppe?

Alle ungdommer i alderen 13-17 år, og spesielt de som ikke er med på organisert idrett, men har et ønske om å delta på treningsaktiviteter sammen med andre.

Når og hvor holdes gruppetilbudet?

Tilbudet gis mandager fra kl. 14.15 til kl. 15.30. Møt opp utenfor Vestre Toten ungdomsskole. Det blir aktiviteter både ute og inne. Tilbudet følger skoleruta, det er fri i alle skoleferier.

Kontakt

Ta kontakt med fysioterapeut eller helsesykepleier i skolehelsetjenesten hvis du som vgs-elev ønsker å delta.

Heidi – 476 26 392 – heidi.merete.pedersen@vestre-toten.kommune.no
Elisabeth – 902 45 994 – elisabeth.thorud@vestre-toten.kommune.no