Åpningsfest

Torsdag 2. november var det formell åpning av nye Raufoss videregående skole.

Det ble et minnerikt og morsomt arrangement for ansatte og innbudte gjester i skolens nye kantine.

Blomster, taler og underholdning

Inngang på skole i snøvær. Vei opplyst av fakler - Klikk for stort bilde

Vi fikk mange lykkeønskninger i form av ord og blomster fra Innlandet fylkeskommune, Vestre Toten Kommune, NTNU, Fagskolen Innlandet, Lærlingesenteret Innlandet, NAMMO, tidligere rektor Kjersti Nørstebø-Solbjør, Vestre Toten ungdomsskole og Dokka videregående skole. I tillegg fikk vi kunst av Bjørnulf Dyrud fra Veidekke.

De som holdt taler var rektor Vegar Sommerstad, eiendomssjefen i Innlandet fylkeskommune Per Anders Bakke, prosjektleder i Veidekke Geir Storsletten, ansattes tale ved Ole Morten Midtskogen og adm.dir i Raufoss Industripark, Øyvind Hansebråten.

Konferansier og humoristisk ansvarlig var Paul Håvard Østby som var elev her ved skolen tidlig på 1990-tallet. Musikalske innslag var ved Marius Beck.

Mann holder tale på liten scene - Klikk for stort bildePaul Håvard Østby
Mann med gitar på liten scene - Klikk for stort bildeMarius Beck
Mann holder tale på liten scene - Klikk for stort bildeVegar Sommerstad
Mann holder tale på liten scene - Klikk for stort bildeJoakim Ekseth
Mann holder tale på liten scene - Klikk for stort bildePer Anders Bakke

Elever sørget for mat og servering

Restaurant- og matfagavdelingen sto for velkomstdrink, bordsetning og mat. Gjestene fikk servert fantastisk god fingermat. Elever, lærere og elevveiledere fortjener en stor takk for gjennomføringen. Både ansatte og inviterte gjester var kjempeimponert over elevene.

Mann holder tale på liten scene - Klikk for stort bildeØyvind Hansebråten
Mann holder tale på liten scene - Klikk for stort bildeOle Morten Midtskogen
To elever på liten scene - Klikk for stort bildeHeiki og Sivert fra 2KOS presenterer menyen

Kunstprosjekt

To menn snakker sammen på en liten scene - Klikk for stort bildeKunstutvalget ved Tarald Wassvik og Ketil Nergaard

Kunstutvalget hadde også et innlegg der de presenterte kunsten ved skolen. De har laget en film av våre elever som ble vist på skjermene i kantina. Filmen har en sammenheng med de seks monterne som nå er hengt opp i hver avdeling. Sammenhengen går på identitet og stolthet av yrkesfag, arbeidsuniformer og respekt for andre fag.

Willibald Storn-kunst

Det er også kjøpt inn seks nye bilder av Willibald Storn. Dette grunnet det kunstverket vi hadde av ham fra skolestarten i 1979. Kunstutvalget har derfor ønsket å kompletterte videre med Willibald Storn inn i neste epoke av skolen. Disse seks kunstverkene henger samlet i biblioteket.

Tekst: Vegar Sommerstad
Foto: Linda Johansen

Se flere bilder fra åpningsfesten på skolens Facebook-side.