2BUA i Hakkebakkeskogen

Vg2 barne- og ungdomsarbeider har holdt Hakkebakkeskogen-forestilling for en flott gjeng barnehagebarn.

Fredag 26. mai gjennomførte for andre år på rad 2BUA Hakkebakkeskogen-forestilling for 21 barn og ansatte fra Trollskogen barnehage. I arbeidet med denne oppgaven startet elevene med å sette opp et manus etter at de hadde sett Hakkebakkeskogen-filmen.

Mange kompetansemål dekket

Vgs-elever lager teater for barnehagebarn i skogen - Klikk for stort bildeElevene har knyttet inn mange kompetansemål fra læreplanen i programfagene i arbeidet med denne oppgaven. Blant annet, kreativitet, miljøbevisste valg og bærekraftig utvikling. I sitt arbeid med å lage kostymer har fokuset vært gjenbruk, og elevene har benyttet seg av gamle klær og i tillegg brukt diverse utstyr som de har tatt med hjemmefra. De har vært veldig kreative og flinke, og det har blitt laget mange flotte kostymer.

God hjelp fra HTA

Elever griller - Klikk for stort bildeI år inviterte 2BUA-elevene også med seg elevene fra HTA til å være med denne dagen. Sammen med 2BUA laget HTA-elevene kostymer til seg selv. I tillegg  hadde de ansvaret for grilling av pølser. De serverte også saft og gode muffins som de hadde laget selv.

Leker og diplom

I tillegg til forestillingen, gjennomførte 2BUA-elevene aktiviteter sammen med barnehagebarna; Alle mine kyllinger, Tampen brenner og Naturbingo. Alle barna fikk diplom for å ha deltatt på denne dagen.

Det ble nok en gang en flott dag med kreative og engasjerte elever som gjennomførte en innholdsrik og fin dag for barna fra Trollskogen barnehage. Vi er stolte av alle elevene. Vi takker også for god hjelp og engasjement fra HTA- elvene som bidro denne dagen.

Elever i teaterkostymer i skogen - Klikk for stort bilde

Tekst: Lene-Maria Larsen
Foto: Hege Flati Grythe

Se flere bilder fra forestillingen på Facebook.