2. plass i fylkesmesterskapet

Jens og Hannah i 2BUA har deltatt i fylkesmesterskapet i barne- og ungdomsarbeiderfaget.

Fylkesmesterskapet ble arrangert på Storhamar videregående skole onsdag 22. februar.

Å skape gode relasjoner

To ungdommer holder opp diplomer og blomster - Klikk for stort bildeJens og Hannah i 2BUA Lene-Maria Larsen Tema for oppgaven var «å skape gode relasjoner». Gjennom kjerneelementene «lek, læring og utvikling» og «samarbeid og relasjoner» skulle elevene vise en helhetlig forståelse av faget sett opp mot de tverrfaglige temaene «folkehelse og livsmestring», «demokrati og medborgerskap» og «bærekraftig utvikling».

Tredelt oppgave

Fylkesmesterskapet består av tre deler.

• Planleggingsdel (10 minutter).
    • Skriftlig forberedelsedel/planleggingsskjema der utøverne planlegger aktiviteter og fordeler arbeidsoppgaver. Skjemaet leveres konkurransedagen.
    • Forberedelse/planlegging på scenen med mikrofon. Elevene forteller hva som skal skje og rigger scenen.
  • Gjennomføringsdel (20 minutter).
    • Gjennomføring av aktiviteter med barn/ungdom på scenen.
  • Vurdering og refleksjon (10 minutter).
    • Utøverne får mulighet til refleksjon og det kan stilles faglige spørsmål. Vurdering gjøres av dommere utenfor scenen.

Jens og Hannah gjennomførte dette på en kjempeflott måte, noe som resulterte i at de kom på en velfortjent 2. plass, forteller en stolt kontaktlærer Lene-Maria Larsen. Vi gratulerer.