Om Raufoss vgs

Raufoss videregående skole er en kombinert skole med ca. 410 elever og ca. 90 ansatte. Hovedvekten av utdanningen vår er innenfor yrkesfaglige linjer.

Solcellepanel Raufoss vgs - Klikk for stort bilde

Vi har som mål å bli Norges beste yrkesfagskole!

Samarbeid med Raufoss næringspark

Skolen samarbeider tett med næringslivet og andre aktører i regionen. I årene som kommer skal vi også samarbeide med Norsk katapultseter i Raufoss næringspark, der skolen vil få tilgang til topp moderne teknologi i undervisningen.

Yrkesfag, TAF og studieforberedende utdanningsprogram

Vi tilbyr et bredt fagspekter innen yrkesfaglige og studieforberedende utdanningsprogram. Per i dag har skolen utdanningsprogrammene TAF-TIF (teknisk allmenne fag innen teknikk og industriell produksjon), påbygging til generell studiekompetanse, teknikk og industriell produksjon, helse- og oppvekstfag, elektro og datateknologi og restaurant- og matfag.